Sunday, August 23, 2009

:My FIRST Attempt..making 'Karipap' and Pasembur::

..HAPPY FASTING... Selamat berpuasa kepada semua! this is my first puasa di perantauan and my first puasa as a wife..huhu..susah gak kat sini tak de pasar ramadan..kalau tak tunjuk2 je makan..semua dapat..my first day puasa, i have a task that i have to finish..gave by my hubby..making karipap and pasembur..dah la tak reti nak masak...tak pernah diri ini membuat kuih muih sepanjang hidup..tapi ape leh buat..kena jugak buat..gambatte!!


Dimulakan dengan membuat karipap....grrr..ketakutan sebab takut tak jadik..

inilah dapur rumahku yang kecik lagi comel..cukup2 je untuk masak satu family..kenduri tak leh la ye..
dimulakan dengan memotong kentang berbentuk dadu..

kemudiannye..dipotong jugak bawang berbentuk dadu..

pastu masukkan semua bahan dalam kuali..bawang, kentang, serbuk kari, udang kering yang dikisar, garam, sedikit black pepper..letak air sikit..sampai kentang tu empuk dan kering..dah siap letak ketepi.. pastu mulala menguli tepung buat kulit dia..
waaaahhhh..pandai tak aku membuat bentuk karipap..rasanye ok la jugak..:P


ni plak cucur udang yang dibuat untuk pasembur..alhamdulillah jadik..
lepas nie nak buat kuih ape plak ek..hmmmmm.....lalalala...

5 comments:

Eija said...

bravo2.. hehe..

jalilsalleh said...

wahhh hebat.....pasni kuih telinga keling lak la huhu...presentation lulus la nak bukak kedai

"iryd and pitt's little diary" said...

wakaka..aku sudah mula menceburi bidang memasak ni..nak ganti chef florance..ngeh ngeh

aiyda said...

hahah tere kamu masak yek....gue gak x pandai2 lg...hehhehe

Cuyek said...

wah, ko pun dah terror masak...xleh jd, aku pun nak kena mula blajar masak gak ni.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails